Marie i Australien

Turist javisst!

Publicerad 2016-03-20 11:07:55 i Allmänt,

Lördagen spenderades med min fina vän Zanna, äntligen kom vi iväg till Taronga Zoo som vi har pratat om så länge. Vädret var toppen hela dagen, soligt men eftersom det är mars nu så märks det att hösten börjar hitta hit så det är inte lika varmt i luften. Men det gjorde ingenting för man vill ju inte svimma av värme heller när man går runt en hel dag! Så vi såg massa fina djur och hade så trevligt tillsammans, en häftig säl show gick vi också på! Här kommer massa bilder som får tala för sig själva



















Efter zoo besöket skulle jag och Zanna möta upp några andra vänner och käka middag tillsammans, men innan det blev det ett spontan besök på Sydney tower som är en annan turistattraktion! Fantastisk utsikt däruppe, lite för lång väntan på att få komma upp efter att vi köpte biljetterna dock. Men det kanske var för att vi tajmade det med solnedgången vilket inte var fy skam! 










Efter detta besök knatade vi till darling harbour för att hitta något mysigt ställe att äta middag och se fyrverkerierna som är igång varje lördagkväll. När vi efter många försök äntligen hittade en restaurang som inte var fullsmockat beställde vi maten och väntade på fyrverkerierna som aldrig kom igång.. Senare fick vi veta att de var inställda just denna lördag på grund av earth hour! Det är iochförsig en fin sak men typiskt för oss som såg fram emot att se det, vi hade till och med bra utsikt från restaurangen vi var på. Men mysigt var det iallafall och supergod mat! En helt gudomlig röd steak beställde jag, med såklart både bea och rödvinssås. Jag kunde inte bestämma mig! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela