Marie i Australien

Senaste veckan!

Publicerad 2016-01-29 10:45:28 i Allmänt,

Den senaste veckan har jag gjort en massa roliga saker! På fredagen träffade jag svenska Zanna på lunch i Manly, en supergulliga tjej som jag träffade genom Facebook. Sedan hade min kära "sambofamilj" kommit hem från sin camping så vi hade en hel del att prata om. På lördagen var jag på en 18års middag för en tjej på caféet, väldigt trevligt det med!

Mina underbara kollegor

På söndagen hade jag och Sam tjejeftermiddag med lunch och massage

Söndagkväll förgylldes med en svensk båtfest arrangerad av "svenskar i Sydney" som jag gick till med Zanna. Båten var väl inte riktigt vad vi hade trott men väldigt rolig kväll ändå!

Dansgolvet var smockat!

Båten cruisade runt operahuset och harbourbridge så vi fick se byggnaderna och resten av city från en helt ny vinkel!

En photoboot på båten var ju såklart en hit!

På måndagen hade jag en riktig seg ledig dag som mestadels spenderades i sängen med Netflix. Jag lyckades plöja en rejäl mängd avsnitt av "making a murderer" den dagen vilket är en riktigt bra serie som borde ses av alla enligt min mening förresten! På kvällen fick jag och Sam besök av grannen som kom över för en tjejkväll, vi spelade kort och hade lite spindeldrama.. Men det gick vägen till slut, vi fick död på äcklet!

Jag lärde tjejerna golf vilket var lite krångligt att förklara med alla engelska termer men lyckades till slut! Kul kväll hade vi verkligen!

Tisdag var Australia day vilket är någon form av nationaldag, efter några timmars jobb mötte jag upp Zanna och åkte till vackra Bondi beach och hängde där med ett gäng andra svenskar

På kvällen var det fyrverkerier vid hamnen i city som vi inte ville missa, vilket jag är glad att vi inte gjorde heller - de var helt magiska!

Efter det har inte veckan varit lika intressant då jag bara har jobbat och tränat, tills idag!

Zanna, jag och hennes vän Tova gjorde en liten utflykt till Basin - ett mysigt område som är väldigt avskiljt eftersom man bara kan komma dit med båt.

Ironiskt nog var det strålande sol och riktigt varmt och skönt ute idag tills vi kom fram - då öppnades himlens portar och det öste ner! Blixt och åska också.. Så vi hann i princip sitta ner i några minuter och äta vår lunch sedan behövde vi söka skydd från regnet. Typiskt nog kom vi tillbaka till färjan när den har lunchpaus så istället för att vänta en halvtimme fick vi vänta en och en halvtimme på nästa båt. Men det var nog lika bra för båten hade mest troligt inte kunnat komma ut till oss i den stormen ändå. Och såklart spricker det upp direkt när vi kommer tillbaka till bilen och blir soligt igen, efter en snabbfika med tjejerna hämtade jag upp Sam och Peyton för att åka och ta en fredagssnacks tillsammans innan middagen

Mys mys! Nu blir det jobb i helgen och hoppas att inte stormen kommer tillbaka!