Marie i Australien

Swedish easter = SWEASTER!

Publicerad 2016-03-29 05:09:11 i Allmänt,

Så jag och Amilia hade huset för oss själva över helgen då familjen åkte till släktingar över påskhelgen. Jag bjöd över mina vänner på en påsklunch som var så svensk som det bara gick! Det finns ett svenskt cafe i Manly som säljer en del svenska varor och även en annan butik, så där shoppade jag loss innan! Knäckebröd, sill, kaviar, köttbullar, snaps ja till och med rödbetssallad hade vi! Det var så himla trevligt att få lite svensk mat och tradition och att få introducera våra vänner från andra länder till det! 

Vi började med att måla ägg 



 

Lite lekar, sång, god mat men framförallt underbart sällskap gjorde påsklunchen till en av de bästa jag har upplevt! Tusen tack till mina fina vänner som kom ❤️ 



Efter lunchen åkte vi in till city för att se Robin Schultz spela, tyvärr var det otroligt packat vilket förstörde upplevelsen lite. Men kul hade vi ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela