Marie i Australien

Tillbaka till Sydney!

Publicerad 2016-01-10 22:24:01 i Allmänt,

De sista dagarna tillsammans innan mamma och pappa åkte hem spenderade vi i Sydney i en underbar liten trästuga genom Airbnb. 

Efter första dagens pissväder när det verkligen vräkte ner hade vi riktigt fint väder i några dagar här. Då passade vi såklart på att hänga lite på någon av alla fantastiska stränder som finns här, men lite annat hann vi med också! På torsdagen åkte vi in till city för lite turistande och shopping 

Lunch på operabaren


Vi var ju tvungna att gå till bästa utkiksplatsen över operahuset och harbour bridge. 





Fredag var det kanonväder, riktigt varmt och strålande sol! Vi åkte till den klassiska marknaden i Narrabeen som jag brukade besöka när jag bodde här tidigare. Tyvärr var den inte lika bra som vanligt, denna gång fanns det färre säljare pga att marken var översvämmad från ovädret! Men vi kom inte bara dit för shopping utan också för att träffa min värdfamilj ifrån Avalon vilket var riktigt mysigt! 




Avenie har blivit så otroligt stor, hon känns inte alls som den babyn jag tog hand om längre utan som ett litet barn numera m. Hon skulle såklart prova på mina skor, inget har ändrats på den fronten iallafall!

Lördag var vi iväg på en liten körtur genom nationalpark där man kommer till en riktigt mäktig utkiksplats över Palm beach 


På kvällen var det dags att träffa hela familjen Sealey, min andra värdfamilj som bor i Mona Vale. 





Det var jättetrevligt och gott, kul att allihop äntligen fick träffa varandra! Peyton showade som vanligt såklart! 

Söndag var vi lovade fint väder igen så då blev det stranden hela dagen, sedan ville jag visa mamma och pappa den härliga utkiksplatsen över Mona Vale strand

Sista middagen tillsammans blev på fisk och skaldjursrestaurang till deras stora förtjusning 



Vi satt och hade utsikt över solnedgången över Narrabeen lagun. Väldigt mysigt! Så måndag mitt i natten steg de upp och begav sig mot flygplatsen och nästa anhalt: Dubai. Det var underbart att ha föräldrarna här, speciellt att få visa runt Sydney som är som ett andra hem för mig. Jag kommer sakna er! ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela