Marie i Australien

On the road again!

Publicerad 2016-01-04 13:39:05 i Allmänt,

Nu är det cirka två veckor sedan föräldrarna anlände med nästan lika mycket packning som jag hade med mig för åtta månader sedan, men mer än hälften var julklappar till mig


Det är nog första gången jag blev riktigt lyrisk över julklappar från Ica! 

Vi har sett och gjort en hel del - speciellt klassiska semester glassintagen - mycket bilresande har det blivit också eller vad säger mammas rygg?! Här är lite fler bilder från julen i Hervey bay

Som vilken annan julafton som helst 


Såklart ska jag besöka botaniska trädgården på varje nytt ställe 




Byron bay var härligt att besöka igen, denna gången tog vi oss upp till klassiska fyren med fantastisk utsikt

Vi gjorde en utflykt till kristallslottet en dag som är så mysigt och fint! Som ni kommer se så fotade jag mer landskap och statyer än kristallerna..









Trevligt har vi verkligen haft, efter Byron bay besökte vi Nimbin - hippiesarnas huvudstad! Där verkade livet vara helt hej å hå, hakuna matata och g'day mate. Det var ett intressant besök men jag kan säga såhär att den inte är en av mina favoritstäder.. Ett besök räckte! De hade en häftig ljusfabrik där dock som jag verkligen gillade, udda och coola ljus som dessa


Och efter Nimbin styrdes kosan söderut utan någon specifik destination bestämd vilket visade sig bli aningen krångligt då det var skollov och rätt fullbokat överallt - nästan. En liten håla vid namn Kempsey fick vi plats på. Där fanns inte mycket att se eller göra, kanske berodde på ankomsttiden iochförsig. Dagen därpå blev nästan likadan men då stannade vi vid Port Stevens, rätt mysig by men väldigt liten den också. Det har sin charm det med såklart!


Middagen var riktigt trevlig, god mat, bra service och fint sällskap! 


Idag svängde vi förbi Newcastle där det fanns väldigt lustiga hus! Efter en lunch där besökte vi ett naturreservat vilket var till stor glädje för speciellt mamma som äntligen fick se en koalabjörn! 



En fågel fick hon också se på väldigt nära håll, hon var mycket modigare än mig när jag och Amilia matade fåglar på en camping i Airlie beach.. 


Små bebis påfåglar! Vi såg en hel del andra djur också, men de var inte så pass intressanta att jag fotade dem. 

Efter detta landade vi i Hunter Valley bland cirka 150 vingårdar. Här ska vi bo i två nätter och prova vin och äta god mat tills vi storknar! Sedan bär det av till Sydney för sista tiden tillsammans här på andra sidan jorden hemifrån ⭐️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela