Marie i Australien

Nio månader i Australien!

Publicerad 2016-01-17 05:57:14 i Allmänt,

Nu har jag passerat nio månaders strecket i min vistelse här i landet down under. Det vill säga tre fjärdedelar av mitt år har flugit förbi. Hur mycket man blir förvarnad att tiden bara springer förbi på en sådan här resa så förstår man det ändå inte riktigt förrän det verkligen händer. Visst känns det som en evighet sen som jag var hemma i Sverige och jag har hunnit göra och uppleva otroligt mycket här i Australien, men herregud nio månader är en väldigt lång tid! Mina sista cirka tre månader här kommer jag att bo i Mona Vale hos min andra värdfamilj och jobba på ett café, alltså inte vara Au Pair hos dem igen utan bara hyra ett rum. Det känns jätteskönt, jag trivs väldigt bra med familjen och älskar ju northern beaches som jag bodde på länge innan jag reste. Mitt café jobb är helt underbart, lite stressigt emellanåt såklart och fruktansvärt varmt. Jag vet att ni hemma i kalla Sverige kanske är lite avundsjuka på sommarvädret här, men jag måste erkänna att när det är 40 grader utomhus med stekande sol så är det säkert 50 inne på caféet! Flera ångande varma maskiner är igång samtidigt och vi som jobbar flänger fram och tillbaka hela tiden så det är på sin plats med ett dopp i havet efter jobbet kan jag säga! 

Här kommer liten tillbakablick på mina månader här nere i bildform: 







































Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela